Fogalom | Értelmezés |
---|---|
szakmai műhely | A szakmai műhely olyan általában 2-3 órás szakmai rendezvény, mely a résztvevők aktív közreműködésén alapul. A szakmai műhelyt szakértő facilitálja. Szakmai műhely szervezhető a szakértő által kínált témákban, illetve az intézmény (megrendelő) által meghatározott, szükségesnek ítélt területen. Ez azt jelenti, hogy nem csak a felkínált témákból lehet választani, hanem egyedi igények alapján a szakértő az intézményi igényeknek, sajátosságoknak, céloknak megfelelő témát dolgoz ki. |
nyílt továbbképzés | A szakértő(k) által meghirdetett olyan jelenléti vagy online képzés, melyre bárki jelentkezhet, aki megfelel a meghirdetésben szereplő bemeneti feltételeknek, vagyis a képzés célcsoportjába tartozik. |
képzési csomag | A szakértők által összeállított olyan komplex képzési kínálat, melyben adott témakörre vonatkozóan szerepel diagnosztika, továbbképzés, szakmai műhely, tanácsadás, utókövetés. Néhány példa:
|
szervezetfejlesztési diagnózis | Adott intézmény helyzetének, eredményességének diagnosztizálása, a fejlesztendő területek meghatározása. |
szervezetfejlesztés | Olyan legalább egy tanéven át tartó szakértő által támogatott fejlesztés, mely a diagnózisra épülve komplex módon járul hozzá a szervezet eredményességének növeléséhez. |
módszertani tanácsadás | A tanítás-tanulás valamely egységéhez nyújt segítséget. (Pl: értékelés, előzetes tudás előhívása). Lehetőség van konkrét tantárgy vagy tananyagtartalom módszertani megoldásinak támogatására is. Lehet csoportos vagy egyéni. |
módszertani tréning | A tanítás-tanulás hatékonyságának és eredményességének támogatását szolgálja olyan módon, hogy az intézmény teljes nevelőtestületét vagy annak egy részét érinti, így a hatások fokozottan érvényesülnek a tanítás-tanulás folyamatában. Időtartamát tekintve 1 napos vagy 2-3 napos lehet. Példák:
|
csapatépítés, együttműködés fejlesztése | Tantestületek, nevelői közösségek számára az együttműködés fejlesztése, hatékonyabb kommunikáció érdekében szervezett tréning. Időtartama: 2-3 nap. A tréning a résztvevők aktív közreműködését feltételezi. |
vezetői coaching | |
nevelőtestületi tréning | Adott nevelői közösség számára szervezett, együttműködésen, saját élményű tanuláson alapuló program. Ajánljuk valamely innováció bevezetése előtt, krízishelyzetben, tanévkezdéskor vagy egy projekt vagy tanév zárását követően. |
rövid távú együttműködés | |
hosszú távú együttműködés | |
intézményközi együttműködés támogatása | |
nemzetköziesítés | |
intézményfejlesztés |
Az adatbázisban történő kereséshez nem szükséges regisztrálni. A továbblépéshez fogadja el az Innovatív Pedagógiai Műhely weblappal kapcsolatos adatkezelésekre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatóját (megtekinthető az adatvédelmi tájékoztató oldalon)